Student

Dødskult å jobbe med tunnel, vei og betong

Mitt siste studieår ved universitet er fullt i gang, og jeg sitter på lesesalen å mimrer tilbake til tiden jeg hang i Norges dypeste byggegrop på 30 meter. I sommer var jeg så heldig å få mulighet til å jobbe i NCC på prosjektet Bjørnegårdtunnelen.

Navnet mitt er Atosa Joudi, og jeg studerer industriell økonomi ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet. Som nevnt, i sommer fikk jeg muligheten til å jobbe i NCC på prosjektet Bjørnegårdtunnelen.

Prosjektet omhandler bygging av ny 2,3 km lang vegtunnel for E16 fra eksisterende Kjørbotunneler i Sandvika. E16 er hovedruten mellom Oslo og Bergen, og tunnelen skal sikre bedre fremkommelighet, øke trafikksikkerheten og byutviklingen i Sandvika.  

 

 

Jobb både ute og inne

Det var spennende med innblikk i de mange ulike fragmentene, fagområdene og arbeidsoppgavene på et slikt prosjekt. Å jobbe med tunnel, vei og betong er dødskult!

Det var en god balanse med arbeid både inne på kontor og ute på anlegget. Å jobbe tett på den daglige produksjonsledelsen, i kombinasjon med varierte og morsomme arbeidsoppgaver, var bare helt knall.

Jeg har fått arbeide med oppfølging av betongarbeider samt geotekniske arbeider, HMS, fremdriftsmøter, lede koordineringsmøte da anleggslederen var på ferie, støpe betongdekke og mye mer.

Det var morsomt å hoppe inn i det, og med hjelpsomme kollegaer kommer man fort inn i nye oppgaver og utfordringer. Nysgjerrige-meg fikk stilt mange spørsmål og gravd etter ny kunnskap, og dette resulterte i at jeg lærte mye. Åpne, inkluderende og hyggelige kollegaer gjorde tiden på jobb flott, og sommerferien gikk ekstremt fort. Tiden flyr i godt lag!

I tillegg har jeg overvunnet frykten for høyder, og klatret opp i heisekran flere ganger (hurra!!). Kort oppsummert var det svært spennende, lærerikt og morsomt med sommerjobb i NCC.

Gjestebloggere